سئوی محلی یا لوکال سئو (local seo) چیست؟
نوشته شده توسط : لیدی

سئوی محلی به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین به مشتریان محلی ارائه دهید. یعنی اگر کسب و کار شما فقط در غرب تهران فعالیت می کند، کسانی که در غرب زندگی می کنند با یک جستجوی ساده می توانند شما را پیدا کنند. به این ترتیب می توانید مشتریانی را پیدا کنید که از نظر موقعیت مکانی به شما نزدیک هستند و این فرصتی را برای فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما فراهم می کند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف، برای کسب و کار شما تمامی اصول سئو از جمله سئو محلی را به صورت کاملا حرفه ای و تکنیکی انجام می دهیم.

جستجوهای محلی چه تفاوتی با جستجوهای غیر محلی دارند؟

اجازه دهید نمونه ای از جستجوی محلی را به شما نشان دهیم. اگر کسی عبارت "بهترین شرکت سئو" را در گوگل جستجو کند، نتایج معمولی پیدا خواهد کرد، اما اگر همین عبارت را به بهترین شرکت سئو در تهران تغییر دهیم، فقط نتایج محلی (در تهران) به شما نشان داده می شود.

در این صورت گوگل متوجه می شود که هدف کاربر از جستجو، یافتن سایت های فعال در تهران است و سعی می کند با ارائه نتایج مرتبط با تهران، تجربه جستجوی خوبی را برای کاربران فراهم کند.

چرا اهمیت سئوی محلی روز به روز (یا حتی ساعت به ساعت) در حال افزایش است؟

آمار می‌گویند که حدود 46 درصد از موتورهای جستجو به دنبال نتایج مربوط به یک مکان یا مکان خاص هستند؟ اکنون بیش از هر زمان دیگری، کاربران عباراتی را جستجو می کنند که حاوی نام یک مکان (مثلاً بهترین رستوران های تجریش) باشد.

خبر خوب این است که شما نیازی به رقابت با هر سایتی در جهان در سئوی محلی ندارید. به محض اینکه بتوانید در محله خود که از یک گروه کوچک تشکیل شده است، رقابت کنید، شانس موفقیت شما بالاست. بنابراین می توانید با یک استراتژی اساسی در موقعیت مکانی خود بدرخشید.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نتایج سئو محلی در کجای صفحه نتایج قرار می گیرند؟

چگونه سایت خود را برای سئوی محلی بهینه کنیم؟ (برای شرکت های ایرانی)

پس از صحبت در مورد سئوی محلی، اکنون زمان آن رسیده است که وارد عمل شوید و به شما بگوییم که چگونه سایت خود را برای محله بهینه کنید.

سلامت فنی و کد نویسی سایت را فراموش نکنید.

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که برای بهینه سازی سئوی محلی، فقط باید برای سئوی محلی بهینه سازی کنند! معنی آن چیست؟ یعنی اصلاً فکر نمی کنند که سایت شما قبل از هر چیز باید از نظر سلامت فنی در وضعیت خوبی باشد. در غیر این صورت، هرگونه تلاش برای بهینه سازی سایت به بن بست خواهد رسید.

اگر می خواهید در سایت خود جستجو کنید و مشکلات فنی خود را یکی یکی پیدا کرده و برطرف کنید، صفحه آموزش فنی سئو را بررسی کنید.

 

بهینه سازی سئو داخلی سایت اساس موفقیت در سئوی محلی است

هر کاری که در داخل سایت خود انجام می دهید چندین برابر مهمتر و موثرتر از کارهای خارجی است. به همین دلیل است که می گوییم باید سئوی داخلی یا On-Page Seo سایت را بهبود ببخشید تا تلاش های محلی شما در صفحه نتایج به ثمر بنشیند.

تحقیق کلمات کلیدی 

انتخاب کلمه کلیدی هدف مناسب برای هر صفحه یکی از بزرگترین چالش های سئو داخلی است. آیا فکر می کنید می توانید بهترین کلمات کلیدی را با تفکر انتخاب کنید؟ این باور غلط می تواند تبار تجاری شما را از بین ببرد.  در سئو می توانید تا حد زیادی با این چالش روبرو شوید.

ایندکس شدن در یک محله ای خاص

در وب سایت های ایرانی، تعدادی سایت دایرکتوری وجود دارد که تعدادی از کسب و کارهای آنلاین را در یک مکان گرد هم می آورد. برای مثال در سایت فیدیلیو صفحاتی وجود دارد که مختص رستوران ها و کافه های مناطق مختلف تهران است. با قرار گرفتن در این لیست ها می توانید در کنار سایت های رقیب دیده شوید و اگر به اندازه کافی خوب باشید می توانید عملکرد بهتری نسبت به حریف خود داشته باشید.

نکات مهم دیگری برای سئوی محلی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در سایت بانوی هدف مطالعه بفرمایید.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: